ساخت تراشه برای رایانه
نوشته شده توسط : ساحل

ساخت تراشه‌‌ای که در زمان سکوت کامپیوتر هم اطلاعات را اندوخته می‌کند
دو شرکت اینتل و میکرون نسل جدیدی از حافظه‌های اندوخته سازی اطلاعات تولید کرده‌اند و می‌گویند این تراشه‌ها انقلابی در دنیای کامپیوتر و خدمات و برنامه‌های مرتبط برپایی می‌کند.
این دو کمپانی امریکایی می گویند این تراشه ها با استفاده از تکنولوژی 3D XPoint تولید شده اند و اهمیت ساخت آنها مثل با ساخت و معرفی نخستین دودمان از حافظه های فلاش در سنه 1989 است.


استراتژی فروش در اینستاگرام این تراشه ها که از نسل تراشه های غیرفرار هستند دسترسی سریع به حجم زیادی از اطلاعات را ممکن کرده و آفرینش برنامه های جدیدی را شدنی می کنند. غیرفرار بودن این حافظه ها بدان معناست که ذخیره سازی اطلاعات بر روی آنها حتی در صورت خاموش بودن کامپیوتر و گوشی هم ممکن است.


اینتل و میکرون می گویند استفاده مفصل از گوشی ها و ساعت های هوشمند ساخت حافظه هایی که اندوخته سازی اطلاعات بر روی آنها را حتی در چهره خاموشی دستگاه شدنی کند، ضروری نموده است. بسیاری از سیستم های هوشمند برای مهار خودروها، لوازم خانگی و ... به کار می روند و باید به نوع ای طراحی شوند که حجم انبوه اطلاعات به سرعت بر روی آنها قابل ذخیره سازی باشد و بتوان انها با سرعت بالایی موشکافی کرد.


این تراشه ها لغایت هزار مساوی تند تر از تراشه های NAND هستند. تراشه های NAND هم از آنگونه تراشه های غیر گریز هستند که مدتهاست در کامپیوتر ها باره بهره‌گیری بوده اند. با به کارگیری تراشه های جدید سرعت نقل و انتقالات مالی در سایت های بانکی و بازرگانی الکترونیک افزایش می یابد، محققان بهداشت الکترونیک با سرعت بسیار بالاتری می توانند دیتا ها را به طور آنی و لحظه ای تجزیه و تحلیل کنند و الگوهای مربوط به مرض ها را مورد بررسی پیمان دهند. با به کارگیری این تراشه ها صنعت بازی های ویدیویی، پخش ویدیوهای آنلاین و حتی کیفیت شبکه های اجتماعی هم متحول خواهد شد.

منبع : farsnews.com


فناوری و فناوری روز

تلفن همراه اضطراری که با باتری قلمی کار می‌کند
ابداع الگوریتمی برای نویسندگی آسان‌تر
اختراع برگزیده و فوق العاده سال 2011(+عکس)
تاحالااین وسایل جدیدوپرکاربردرادیدی!!
تولید نخستین عینک اینترنتی با توانایی چت ! + عکس
جدیدترین لپ تاپ سونی سری Vaio s + عکس





:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: